Jo, tak s tím se nedá dělat vůbec nic. Jen si zvykat a vědět, jak reagovat. Protože pokud víte tohle, je váš úděl ihned o něco lehčí a každá katastrofa či havárie se dá ihned napravovat a tím snížit dopad třeba na celou rodinu a domácnost. Jenže to se právě musí vědět jak na to. A upřímně, víte to například vy? Ano?
Dobrá, vezmeme si modelovou situaci, a to například takovou, kdy vám ráno při mytí zůstane v ruce páka od baterie a voda stříká na všechny strany. Jasně, nemůže se to stát, ale jako že se stalo. Víte, co dělat?
Představte si to. Ještě na půl oka spíte, jsou čtyři hodiny ráno a vtom dostáváte zásah studenou vodou přímo do těla. Voda stříká jako pominutá a teče všude možně. V koupelně už by mohl směle plout i Titanic a vy stále stojíte a hloupě koukáte. Že ne?
Ano, pokud byste uvažovali chladně tak půjdete nejprve zavřít hlavní přívod vody, pokud ovšem víte, kde je. Nesmějte se. Skutečně to každý neví.
Takže nejhoršímu jste zabránili, ale co dál? Nyní vám nikde nikdo nepomůže a jen těžko se dá předpokládat, že se někomu dovoláte. Sednete k počítači a začnete googlit to, co máte dávno vědět a znát. Totiž nějaký kontakt na někoho, kdo přijede ještě letos a něco s tím udělá. Ano. Je to podnik, který provozuje tak zvané havarijní služby. To v praxi znamená, že na telefonu „sedí“ muž, který si musí vědět se vším rady, nebo přinejmenším ví, kde, koho sehnat.
Tak vidíte, jak je to důležité. A nejde jen o havárii vody, může to být plyn, což je ještě horší, může se ucpat odtok, nefungovat topení, prostě může se stát naprosto cokoli. A vy byste měli mít po ruce kontakt na ony havarijní služby. Zcela nezištně vám poradím. Klikněte na odkaz zde v článku, opište si telefon, který najdete na webu firmy kam jste byli přesměrováni a tento telefonní kontakt si pečlivě uložte. Třeba též napište na cedulku a tu pověste na hlavní vypínač vody. A jste za vodou. Ehm. Doslova.